WAŻNIEJSZE PRACE ZAKŁADU
- Ocena stanu dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych na terenie miasta stołecznego Warszawy w latach 1998 – 2001, 2008-2009, 2012, 2018
- Diagnoza stanu nawierzchni ulic dla miasta Łodzi w latach 1999 - 2001
- Diagnoza stanu nawierzchni ulic, m.in. dla miast: Krakowa, Bydgoszczy, Łodzi, Torunia, Koszalina
- Ocena stanu dróg wojewódzkich dla Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach
- Ocena stanu dróg wojewódzkich dla Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie
- Ocena stanu technicznego nawierzchni odcinków autostrad płatnych A1, A2 i A4
- Opracowanie aneksu nr 4 do wytycznych Systemu Oceny Stanu Nawierzchni pt. „Szorstkość - zasady pomiaru i oceny stanu"
- Nadzór merytoryczny nad pomiarami współczynnika tarcia urządzeniami SRT-3
- Opracowanie metody identyfikacji modułów warstw nawierzchni przy użyciu urządzenia FWD z wykorzystaniem testów quasi statycznych
- Ocena skuteczności napraw spękań na wybranych odcinkach badawczych na podstawie pomiarów w wysokiej i niskiej temperaturze nawierzchni
- Analiza szkód wyrządzanych przez pojazdy nienormatywne oraz opracowanie tabeli opłat za przejazdy tego typu pojazdami
- Analiza wpływu niekonwencjonalnego oznakowania „czarnych punktów" na bezpieczeństwo ruchu drogowego
- Opracowanie Banku Danych o pracach badawczych dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego
- Opracowanie metody oceny stanu pęknięcia poprzecznego nawierzchni
- Liczne ekspertyzy dotyczące oceny stanu technicznego i opracowania technologii naprawy nawierzchni
- Opracowanie metody przeliczania modułów warstw asfaltowych do temperatury równoważnej
- Analiza polskich przepisów dotyczących właściwości przeciwpoślizgowych powierzchni drogowych w świetle wymagań obowiązujących w krajach europejskich
- Opracowanie współczynników sezonowości dla nawierzchni dróg w polskich warunkach klimatycznych
- Opracowanie zasad dokonywania przeglądu stanu poboczy, rowów i odwodnienia nawierzchni
- Wpływ dokładności identyfikacji konstrukcji nawierzchni na wymiarowanie wzmocnienia dróg
- Przeprowadzenie wdrożeniowych pomiarów konstrukcji nawierzchni drogowych na poziomie sieci
- Ocena geotechniczna podłoża gruntowego techniką radarową z szczególnym uwzględnieniem stanu hydrologicznego podłoża gruntowego
- Analiza propagacji spękań nawierzchni z wykorzystaniem techniki radarowej
- Analiza możliwości wykorzystania techniki radarowej w ocenie stanu połączeń międzywarstwowych
- Analiza zmienności właściwości przeciwpoślizgowych warstwy ścieralnej nawierzchni w początkowym okresie jej eksploatacji”
- Opracowanie funkcji przeliczeniowych wartości współczynnika tarcia uzyskiwanych urządzeniami SRT-3 i T2GO
- Ocena wpływu zagęszczenia warstwy asfaltowej na uzyskiwane wartości stałej dielektrycznej
- Opracowanie kompleksowego Systemu Diagnostyki Stanu Technicznego Nawierzchni dróg krajowych (DSN)
- Opracowanie wizualnej metody oceny stanu nawierzchni BIKB-IBDM
- Udział w pracach grup roboczych opracowujących „Katalog Typowych Konstrukcji Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych” oraz „Katalog Wzmocnień i Remontów Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych”
- Opinia w/s propozycji wymagań dotyczących właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni drogowych
- Badania poznawcze wpływu sezonowości i warunków zewnętrznych na zmienność współczynnika tarcia nawierzchni drogowych
- Badania ugięć ugięciomierzem TSD na drogach krajowych
- Badania ugięć ugięciomierzem TSD na drogach w innych krajach: Niemcy, Norwegia, Szwecja, Dania (badania porównawcze), Finlandia, Słowacja, Czechy, Grecja
- Udział w projekcie RID – I /76 „Ochrona przed hałasem drogowym”
- Udział w programie GOSPOSTRATEG, w projekcie „Siec dróg 11,5 t”