WAŻNIEJSZE PRACE ZAKŁADU

  • Ocena stanu dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych na terenie miasta stołecznego Warszawy w latach 1998 – 2001, 2008-2009, 2012, 2018
  • Diagnoza stanu nawierzchni ulic dla miasta Łodzi w latach 1999 - 2001
  • Diagnoza stanu nawierzchni ulic, m.in. dla miast: Krakowa, Bydgoszczy, Łodzi, Torunia, Koszalina
  • Ocena stanu dróg wojewódzkich dla Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach
  • Ocena stanu dróg wojewódzkich dla Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie
  • Ocena stanu technicznego nawierzchni odcinków autostrad płatnych A1, A2 i A4
  • Opracowanie aneksu nr 4 do wytycznych Systemu Oceny Stanu Nawierzchni pt. „Szorstkość - zasady pomiaru i oceny stanu"
  • Nadzór merytoryczny nad pomiarami współczynnika tarcia urządzeniami SRT-3
  • Opracowanie metody identyfikacji modułów warstw nawierzchni przy użyciu urządzenia FWD z wykorzystaniem testów quasi statycznych
  • Ocena skuteczności napraw spękań na wybranych odcinkach badawczych na podstawie pomiarów w wysokiej i niskiej temperaturze nawierzchni
  • Analiza szkód wyrządzanych przez pojazdy nienormatywne oraz opracowanie tabeli opłat za przejazdy tego typu pojazdami
  • Analiza wpływu niekonwencjonalnego oznakowania „czarnych punktów" na bezpieczeństwo ruchu drogowego
  • Opracowanie Banku Danych o pracach badawczych dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • Opracowanie metody oceny stanu pęknięcia poprzecznego nawierzchni
  • Liczne ekspertyzy dotyczące oceny stanu technicznego i opracowania technologii naprawy nawierzchni
  • Opracowanie metody przeliczania modułów warstw asfaltowych do temperatury równoważnej
  • Analiza polskich przepisów dotyczących właściwości przeciwpoślizgowych powierzchni drogowych w świetle wymagań obowiązujących w krajach europejskich
  • Opracowanie współczynników sezonowości dla nawierzchni dróg w polskich warunkach klimatycznych
  • Opracowanie zasad dokonywania przeglądu stanu poboczy, rowów i odwodnienia nawierzchni
  • Wpływ dokładności identyfikacji konstrukcji nawierzchni na wymiarowanie wzmocnienia dróg
  • Przeprowadzenie wdrożeniowych pomiarów konstrukcji nawierzchni drogowych na poziomie sieci
  • Ocena geotechniczna podłoża gruntowego techniką radarową z szczególnym uwzględnieniem stanu hydrologicznego podłoża gruntowego
  • Analiza propagacji spękań nawierzchni z wykorzystaniem techniki radarowej
  • Analiza możliwości wykorzystania techniki radarowej w ocenie stanu połączeń międzywarstwowych
  • Analiza zmienności właściwości przeciwpoślizgowych warstwy ścieralnej nawierzchni w początkowym okresie jej eksploatacji”
  • Opracowanie funkcji przeliczeniowych wartości współczynnika tarcia uzyskiwanych urządzeniami SRT-3 i T2GO
  • Ocena wpływu zagęszczenia warstwy asfaltowej na uzyskiwane wartości stałej dielektrycznej
  • Opracowanie kompleksowego Systemu Diagnostyki Stanu Technicznego Nawierzchni dróg krajowych (DSN)
  • Opracowanie wizualnej metody oceny stanu nawierzchni BIKB-IBDM
  • Udział w pracach grup roboczych opracowujących „Katalog Typowych Konstrukcji Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych” oraz „Katalog Wzmocnień i Remontów Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych”
  • Opinia w/s propozycji wymagań dotyczących właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni drogowych
  • Badania poznawcze wpływu sezonowości i warunków zewnętrznych na zmienność współczynnika tarcia nawierzchni drogowych
  • Badania ugięć ugięciomierzem TSD na drogach krajowych
  • Badania ugięć ugięciomierzem TSD na drogach w innych krajach: Niemcy, Norwegia, Szwecja, Dania (badania porównawcze), Finlandia, Słowacja, Czechy, Grecja
  • Udział w projekcie RID – I /76 „Ochrona przed hałasem drogowym”
  • Udział w programie GOSPOSTRATEG, w projekcie „Siec dróg 11,5 t”