SEMINARIA NAUKOWE IBDIM 2025 R.
17.03.2025 r. | |
"Badania zderzeniowe urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego” - mgr inż. Michał Karkowski Michał Karkowski, w 2000 r. ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych. Od 2001 r. pracuje w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów w Zakładzie Systemów Zarządzania i Telematyki. W latach 2001 – 2010 pełnił funkcję Kierownika Zespołu Telematyki a w latach 2010 – 2019 funkcję Zastępcy Kierownika Zakładu. Od 2020 r. pełni funkcję Kierownika Zakładu Systemów Zarządzania i Telematyki. Seminarium poświęcone jest zagadnieniu badań zderzeniowych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, takich jak bariery ochronne, poduszki zderzeniowe, konstrukcje wsporcze oraz inne elementy infrastruktury drogowej mające na celu minimalizację skutków wypadków. W ramach spotkania omówione zostaną metody przeprowadzania testów zderzeniowych, obowiązujące normy i standardy (np. EN 1317, EN 12767, MASH 2016), a także praktyczne aspekty implementacji wyników badań w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo na drogach. |
|
Miejsce seminarium: Instytut Badawczy Dróg i Mostów |
|
SEMINARIA NAUKOWE - ARCHIWUM | |
19.02.2025 r. | |
"Podbudowy przepuszczalne z betonu cementowego" - dr inż. Danuta Bebłacz Danuta Bebłacz, w 1997 r. ukończyła Politechnikę Warszawską, Wydział Inżynierii Lądowej. Od 1997 r. pracuje w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów, początkowo w Dziale Jakości i Normalizacji a następnie od 1998 r. w Zakładzie Betonu. W latach 1999-2004 pełniła funkcję Kierownika Laboratorium Betonu, a od 2004 r. Kierownika Zakładu Betonu. W 2024 r. uzyskała w Instytucie Techniki Budowlanej tytuł doktora nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie inżynieria lądowa, geodezja i transport. Na Seminarium zostały zaprezentowane wyniki pracy doktorskiej „Wpływ składu ziarnowego kruszywa na porowatość i wytrzymałość na ściskanie betonu do podbudowy drogowej”. Betonowe podbudowy przepuszczalne nie są w Polsce powszechnie stosowane do konstrukcji drogowych, ale są doświadczenia innych krajów ze stosowania takiego rozwiązania. Podbudowy te sprawdzają się przede wszystkim w konstrukcjach nawierzchni z betonu cementowego. Zapewniają one szybki odpływ wody, dzięki porowatości powyżej 15 %, są przy tym mrozoodporne. Na podstawie badań betonów o stosach okruchowych z różną procentową zawartością kruszywa grubego sformułowano zalecenia do projektowania betonów jamistych przeznaczonych na podbudowy drogowe dla ruchu drogowego kategorii ≤KR3 oraz KR4 i KR5, m.in. dotyczących doboru kruszyw do tych betonów. |
|
Relacja z seminarium "Podbudowy przepuszczalne z betonu cementowego" |
|