ugięciomierz TSD
Kolejny etap zwiększania możliwości pomiarowych ugięciomierza TSD
26 lipca 2022 ugięciomierz TSD
Ugięciomierz laserowy TSD (Traffic Speed Deflectometer) to zaawansowane technologicznie urządzenie do zbierania informacji o stanie nośności nawierzchni. Jego szczególną zaletą jest efektywność działania, pozwalająca na precyzyjną i szybką identyfikację miejsc o obniżonej trwałości w konstrukcji drogowej.
W ostatnim czasie laserowy ugięciomierz TSD został wzbogacony o system pomiarowy LCMS, który umożliwia identyfikację i interpretację uszkodzeń powierzchniowych, równości podłużnej i głębokości kolein, makrotekstury oraz geometrii drogi. Dzięki szybkoklatkowym kamerom i liniowym projektorom laserowym rejestrującym obraz nawierzchni wraz z jej trójwymiarowym profilem uzyskujemy trójwymiarowy obraz powierzchni o ultra wysokiej rozdzielczości.
Badanie stanu nawierzchni może być wykonane w dzień i w nocy z prędkością 0-100 km/h zachowując w każdej prędkości rozdzielczość 1 mm! Ta szczegółowość danych uzyskiwanych w trakcie pomiaru oferuje możliwość obserwacji własności powierzchni w skali dotychczas niespotykanej.
Kontakt: Zakład Diagnostyki Nawierzchni, Jacek Sudyka, tel. +48 604 560 464, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ugięciomierz laserowy TSD - Sercem systemu pomiarowego jest belka z czujnikami laserowymi zamontowana w naczepie ciężarówki w taki sposób, aby główny czujnik mierzył ugięcie w osi obciążenia, tj między kołami koła bliźniaczego. Następne czujniki umieszczone są w linii śladu koła, w ustalonych od siebie odległościach, przed i za kołem. Ugięciomierz laserowy TSD Proces pomiarowy jest automatyczny i może go przeprowadzić jedna osoba. Pomiary wykonywane są zazwyczaj przy prędkości 60-70 km/h. Maksymalna prędkość pomiarowa wynosi 95 km/h natomiast minimalna to 35 km/h. Typowa wielkość obciążenia to 10 ton na oś, z możliwością zmiany na 7 ton i 13 ton. |