IBDM

03-302 Warszawa
ul. Instytutowa 1
tel. +48 22 390 01 07
fax +48 22 814 50 28

select language:

ekonomika

TU1305 PDF Drukuj


Sieci społecznościowe a zachowania dotyczące podróży
/ Social networks and travel behaviour

W minionym dziesięcioleciu nastąpił szybki rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), który miał znaczny wpływ na społeczeństwo.

Nowe technologie wpłynęły zarówno na pomiar zachowań dotyczących podróży, jak i na model społeczny tychże zachowań. Nastąpiło odejście od grup społecznych definiowanych przez lokalizację w kierunku indywidualnych sieci społecznych. Dostęp to szerokopasmowej telekomunikacji umożliwia tworzenie (w razie potrzeby), spersonalizowanych sieci, które wpływają na zachowania podróżnych. Niestety, badania nie nadążają za postępem technologii informacyjno-komunikacyjnych, ponieważ nasze zrozumienie aktualnych zachowań komunikacyjnych jest ograniczone. Wykorzystywane obecnie modele planistyczne zapotrzebowania transportowego, są oparte na niewystarczającym zrozumieniu nowej struktury społecznej. Potrzebny jest nowy paradygmat transportowy dla ultra-zurbanizowanego, inteligentnego miasta.
Celem akcji COST TU1305 jest połączenie różnych grup naukowców pracujących na rzecz utworzenia takiego paradygmatu.

Kontakt: mgr inż. Agnieszka Łukasiewicz, tel. 22 39 00 276, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 
svs-games.com javprice.com