Identyfikacja i ważenie pojazdów przeciążonych |
|
|
There are no translations available.
22.05.2013
IDENTYFIKACJA I WAŻENIE POJAZDÓW PRZECIĄŻONYCH
Nadmierne obciążanie pojazdów (powyżej poziomów dopuszczalnych przepisami) stanowi od lat poważny problem w Polsce. Nie tylko niszczą one nawierzchnię dróg, ale jednocześnie stanowią bardzo poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Co roku budżet państwa ponosi z tego tytułu wymierne straty - około 6-8 mld PLN.
IBDiM postanowił zaakcentować wagę tego zagadnienia podczas konferencji, której celem jest pokazanie możliwości technicznych oraz eksploatacyjnych systemów dynamicznego ważenia i identyfikacji pojazdów przeciążonych, a także wskazanie aspektów prawnych związanych z eliminacją ich z ruchu drogowego.
Na konferencji przewidziane są wystąpienia zarówno specjalistów technicznych zajmujących się systemami ważenia preselekcyjnego, jak również przedstawicieli Inspekcji Transportu Drogowego, która ustawowo realizuje zadania związane z kontrolą pojazdów ciężkich poruszających się po drogach Polski. Dodatkowo zaprezentowane zostaną rozwiązania prawne stosowane poza granicami Polski, pozwalające na automatyczne karanie kierowców naruszających przepisy prawa w zakresie ograniczeń masy całkowitej oraz nacisku na oś pojazdu.
Uczestnictwo w konferencji będzie również okazją do zwiedzenia największych targów drogowych w Polsce.
Serdecznie zapraszamy
PROGRAM RAMOWY KONFERENCJI
11.00 – Otwarcie konferencji
11.15 – 12.30 - Sesja 1 – Techniki i technologie identyfikacji oraz ważenia pojazdów w ruchu
12.30 – 13.00 - Przerwa kawowa
13.00 – 14.00 - Sesja 2 – Aspekty prawne oraz możliwości eliminacji pojazdów przeciążonych z ruchu drogowego
14.00 – 14.30 - Dyskusja i zakończenie konferencji
14.30 - Obiad
MIEJSCE KONFERENCJI Targi Kielce - Centrum Konferencyjne CK1 (ul. Zakładowa 1, Kielce) Stanowisko recepcyjne czynne w dniu Konferencji od godz. 10.00.
ZGŁOSZENIE UCZESTNICTWA Wypełniony formularz rejestracyjny prosimy przesłać do dnia 15 maja kwietnia 2013 r. pocztą na adres IBDiM lub faxem: (22) 814 13 39. Wstęp na targi AUTOSTRADA- POLSKA wymaga oddzielnej rejestracji na stronie www.targikielce.pl
REJESTRACJA ON-LINE

KOSZT UCZESTNICTWA Udział w Konferencji jest bezpłatny.
NOCLEGI Osobom zainteresowanym noclegami polecamy kontakt z organizatorem targów AUTOSTRADA-POLSKA - Targami Kielce, tel. (41) 365 12 10, 365 12 22, fax (41) 345 62 61, e-mail:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
.
SEKRETARIAT KONFERENCJI Dział Promocji IBDiM, ul. Instytutowa 1, 03-302 Warszawa tel. (22) 814 26 09, 814 26 14, fax (22) 814 13 39 e-mail:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
www.ibdim.edu.pl

Konferencja jest współfinansowana ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu Badań Stosowanych – Projekt PBS1/B3/4/2012 – "Inteligentny System Monitoringu i Penalizacji Pojazdów Przeciążonych"
PATRONI MEDIALNI

|
|
Autor będzie podpisywał książkę |
|
|
There are no translations available.
Dr. Marek Mistewicz będzie podpisywał swoją książkę - "XVII-wieczne mosty przez środkowo-dolną Wisłę w świetle ikonografii, kartografii i źródeł pisanych" na Targach Infrastruktura w dniach 22 i 23 października w stoisku IBDiM.
Serdecznie zapraszamy
Książka charakteryzuje mosty przez środkowo-dolną Wisłę, w jej delcie oraz w widłach Wisły i Sanu, użytkowane w XVII wieku. Omówiono w niej licznie zachowane źródła kartograficzne i ikonograficzne, miedzioryty i rysunki z epoki oraz relacje pisane, a także traktaty architektoniczne i dzieła teoretyczne „architectura militaris”, dotyczące dróg i mostów. Na podstawie znakomitego zbioru źródeł dokonano szczegółowej analizy XVII-wiecznych konstrukcji mostów i rozwiązań technicznych stosowanych przy ich modernizacji. Zidentyfikowano 15 mostów stałych na drewnianych podporach i 25 mostów pływających zbudowanych blisko miast i fortec, w szczególności podczas wojen Polski ze Szwecją.
Istotna część książki dotyczy drewnianych konstrukcji mostów przez Wisłę w Warszawie i w Toruniu, a także mostów Gdańska i Elbląga. Analiza źródeł pozwoliła na odkrycie w konstrukcji mostu w Toruniu wieszarowo-zastrzałowego przęsła wielkiej, prawie 55-metrowej rozpiętości, „najdłuższego przęsła XVII-wiecznej Europy”, które pomierzył, opisał i narysował słynny angielski podróżnik Peter Mundy. Odnaleziono również pierwszą mapę Królestwa Polskiego pokazującą sieć drogową, opublikowaną w 1696 r. przez Samuela von Pufendorfa w Norymberdze, której szkic w ołówku i kolejny rysunek w tuszu wykonał Erik Jönsson Dahlbergh podczas potopu szwedzkiego (1655-1659). Na podstawie mało znanych źródeł pisanych omówiono pierwszy zapewne w Europie most pontonowy, którego schemat narysowany w 1636 r. w dziele znanego polskiego architekta i artylerzysty Andrzeja dell’Aquy został twórczo rozwinięty i skonstruowany w latach 1646-1649 przez generała Krzysztofa Arciszewskiego. Wspomniany most pontonowy mógł zostać zastosowany w 1657 r. przez armię szwedzką do przeprawy przez Wisłę w Zakroczymiu. Z przedstawionych analiz wynika, że w XVII-wiecznej Polsce budowano mosty, stosując najnowocześniejsze wówczas technologie.
Jest to pierwsze opracowanie zawierające 169 dawnych ilustracji, map i dokumentów związanych z drogami i mostami oraz ich interpretację w oparciu o wiedzę współczesnego inżyniera.
Książka jest publikacją rozprawy doktorskiej opracowanej przez autora pod kierunkiem Pani prof. Danuty Kłosek-Kozłowskiej w marcu i obronionej w październiku 2012 r. na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Znalazły w niej również odzwierciedlenie niezwykle cenne uwagi recenzentów rozprawy: Pani prof. Jadwigi Roguskiej z Wydziału Architektury PW i Pana prof. Henryka Zobla, Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej PW.
Zamówienia na publikację można składać w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów 03-302 Warszawa, ul. Instytutowa 1 tel. 22 811 39 99, fax 22 814 50 28; e-mail:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
|
Studia Podyplomowe "Eksploatacja Mostów" |
|
|
There are no translations available.

Warszawa, października 2013
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, że rekrutacja na STUDIA PODYPLOMOWE „EKSPLOATACJA MOSTÓW”organizowane wspólnie przez Wyższą Szkołę Cła i Logistyki (Wydział Inżynieryjny) oraz Instytut Badawczy Dróg i Mostów trwa do dnia 20 listopada 2013 a pierwsze zajęcia odbędą się w dniu 22 listopada 2013 (piątek).
Studia powołano w odpowiedzi na potrzebę ustawicznego dokształcania kadry zatrudnionej przy budowie, eksploatacji i utrzymaniu obiektów mostowych wynikającej z konieczności wprowadzenia nowych materiałów i rozwiązań technologicznych w warunkach dynamicznej rozbudowy sieci komunikacyjnej w Polsce.
Wprowadzone w ostatnim czasie nowe akty prawne i dokumenty techniczne, a przede wszystkim normy PN-EN, wymagają upowszechnienia. Dotyczy to zarówno kryteriów oceny właściwości materiałów, stosowanych technologii budowy oraz metod badań. Ważnym aspektem istotnym przy realizacji inwestycji komunikacyjnych jest również znajomość ich oddziaływania na środowisko zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Oprócz świadectwa ukończenia studiów podyplomowych absolwenci otrzymają również: 1. Certyfikat IBDiM uprawniający do projektowania wzmocnień konstrukcji mostowych, kierowania robotami wzmacniającymi oraz nadzoru nad nimi zgodnie z zarządzeniem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 5.10.2006. 2. Świadectwo ukończenia szkoleń pierwszego i drugiego stopnia w zakresie zabezpieczeń antykorozyjnych konstrukcji stalowych drogowych obiektów mostowych wymagane od projektantów i weryfikatorów projektów w tym zakresie zgodnie z Zarządzeniem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 8.03.2006.
Nad programem studiów czuwa Rada Programowa, w skład której wchodzą: 1. Prof. dr Ryszard Grosset, gen. poż. kierownik katedry bezpieczeństwa wew. w WSZiP im. Heleny Chodkowskiej; 2. Waldemar Królikowski, dyrektor WZD w Olsztynie; 3. Grażyna Lendzion dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie; 4. Beata Leszczyńska v-ce dyrektor Departamentu Dróg i Autostrad w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju; 5. Prof. dr hab. inż. Marek Łagoda, IBDiM, kierownik studium; 6. Anna Piotrowska, dyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie; 7. Prof. dr hab. inż. Krzysztof Półtorak, WSCiL, prorektor ds. studiów technicznych, dziekan Wydziału Inżynieryjnego; 8. Dr inż. Tadeusz Suwara prezes Biura Projektowo-Badawczego Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA Sp. z o.o,; 9. Dr inż. Andrzej Urbanik, IBDiM, pełnomocnik dyrektora IBDiM ds. kontaktów z WSCiL; 10. Prof. dr hab. inż. Adam Zofka, IBDiM, kierownik katedry budownictwa w WSCiL.
Studia trwają 2 semestry od 22 listopada 2013 do końca czerwca 2014. Zajęcia poprowadzi kadra naukowa Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Kierownikiem studiów jest prof. dr hab. inż. Marek Łagoda.
Zajęcia audytoryjne odbywać się będą w budynku Wydziału Inżynieryjnego WSCiL w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 82. Zajęcia laboratoryjne odbywać się będą w IBDiM w Warszawie przy ul. Instytutowej 1.
Cena studiów wynosi 7200 zł, płatne w 2 ratach po 3600 zł za każdy semestr.
Rekrutację prowadzi oraz informacji udziela Dział Rekrutacji WSCiL, tel. 22 262 8888, e-mail:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
.
Z poważaniem w imieniu Dyrektora IBDiM prof. dr. hab. inż. Leszka Rafalskiego oraz Rektora WSCiL dr Danuty Dudkiewicz-Zimny
Prof. nzw. dr hab. inż. Krzysztof Półtorak Prorektor WSCiL ds. studiów technicznych Dziekan Wydziału Inżynieryjnego
Program studiów 1. Normalizacja i akty prawne w mostownictwie
2. Mosty betonowe
- Rodzaje mostów i rozwiązania konstrukcyjne
3. Mosty metalowe i zespolone
- Rodzaje mostów i rozwiązania konstrukcyjne
4. Wyposażenie mostów
5. Diagnostyka obiektów mostowych
- Podstawy, metody i techniki diagnostyczne
- Badania z wykorzystaniem próbnych obciążeń
- Monitoring stanu technicznego konstrukcji SHM (ang.: Structural Health Monitoring),
6. Remonty i utrzymanie mostów
- Bieżące utrzymanie mostów
- Antykorozja mostów (stali i betonu)
7. Wzmacnianie mostów
- Metody konwencjonalne wzmacniania mostów
- Metody i zasady wzmacniania konstrukcji betonowych, stalowych i drewnianych z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów
8. Zarządzanie inwestycjami mostowymi |
Galerie |
|
|
There are no translations available.
Szanowni Państwo,
poniżej znajdują się zdjęcia z poszczególnych dni konferencji TRA2016 z możliwością ich pobierania:
1 DZIEŃ
2 DZIEŃ
3 DZIEŃ
4 DZIEŃ
|
Nowy system wymagań technicznych w mostownictwie |
|
|
There are no translations available.
27 luty 2020

Na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury przez 15 miesięcy, od października 2018 r. do stycznia 2020 r., była realizowana praca p.t. „Analiza jakości technicznej projektów drogowych współ-finansowanych z funduszy Unii Europejskiej wraz z rekomendacjami optymalizacji i szczegółowymi warunkami technicznymi projekt-owania, realizacji, eksploatacji i utrzymania drogowych obiektów inżynierskich”.
|
Read more...
|
Kielce 2010 |
|
|
There are no translations available.
Konferencja "Beton modyfikowany do dróg i mostów"
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji "Beton modyfikowany do dróg i mostów", która odbędzie się w dniu 11 maja 2010 r. w Kielcach i będzie towarzyszyć XVI Międzynarodowym Targom Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA.
|
Read more...
|
Innowacyjne technologie wykonywania i monitorowania drogowych budowli ziemnych na przykładzie autostrady A1 odcinek Pyrzowice – Piekary Śląskie– Maciejów |
|
|
There are no translations available.
21.05.2013
INNOWACYJNE TECHNOLOGIE WYKONYWANIA I MONITOROWANIA DROGOWYCH BUDOWLI ZIEMNYCH NA PRZYKŁADZIE AUTOSTRADY A1 ODCINEK PYRZOWICE – PIEKARY ŚLĄSKIE– MACIEJÓW
Współorganizator - Politechnika Śląska
Celem konferencji jest podsumowanie i przybliżenie strony technicznej realizacji Autostrady A1 na odcinku Pyrzowice - Piekary Śląskie - Maciejów. Oddana do użytku, w czerwcu 2012 roku, droga przebiega przez tereny o skomplikowanych i niekorzystnych warunkach geotechnicznych, w tym także obszary objęte wpływem aktywności górniczej. Bardzo wysoki stopień skomplikowania projektu, a następnie samej budowy, wymagał od wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego zastosowania wielu, często nowatorskich i unikalnych na skalę światową rozwiązań technicznych, w niespotykanym dotąd w naszym kraju wymiarze. Sukces zakończonej inwestycji, niewątpliwie jednej z trudniejszych spośród realizowanych w ostatnich latach w Polsce, jest okazją do zaprezentowania całego procesu inwestycyjnego od strony projektowej jak i wykonawczej. W programie konferencji przewidziane są wystąpienia ukazujące najważniejsze z zastosowanych w tym projekcie technologii. Dodatkowo, prawie już roczny okres eksploatacji wraz z prowadzonym monitoringiem jest doskonałą okazją do wyciągnięcia pierwszych wniosków i prezentacji doświadczeń.
Uczestnictwo w konferencji będzie również okazją do zwiedzenia największych targów drogowych w Polsce.
Serdecznie Państwa zapraszamy
KOMITET NAUKOWY - Instytut Badawczy Dróg i Mostów - Politechnika Śląska - Główny Instytut Górnictwa - Polska Akademia Nauk - Polski Komitet Geotechniki

PATRONAT HONOROWY

PROGRAM RAMOWY KONFERENCJI
13:00 - Rozpoczęcie konferencji
13:30-14:50 - Sesja 1 - Podsumowanie procesu przygotowania i realizacji projektu oraz budowy
Wystąpienia: inwestora, projektanta, wykonawcy robót budowlanych i inżyniera kontraktu Przegląd stosowanych technologii posadowienia i fundamentowania budowli Doświadczenia krajowe i międzynarodowe w budowie obiektów na terenie szkód górniczych
14:50-15:00 - Przerwa kawowa
15:00-16.50 - Sesja 2 - Zastosowane technologie i wybrane szczegóły realizacyjne budowy
Zarys napotkanych problemów górniczych Zastosowane: metody uzdatniania podłoża, technologie fundamentowania, zbrojenia geosyntetyczne, monitoring, zabezpieczenia skarp Obserwacje powykonawcze i doświadczenia z eksploatacji
16:50 - Dyskusja i zakończenie konferencji
17:00 - Obiad
MIEJSCE KONFERENCJI Targi Kielce - Centrum Konferencyjne CK1 (ul. Zakładowa 1, Kielce) Stanowisko recepcyjne czynne w dniu Konferencji od godz. 12.00.
ZGŁOSZENIE UCZESTNICTWA Wypełniony formularz rejestracyjny oraz potwierdzenie dokonania wpłaty należy przesłać do dnia 10 maja 2013 r. pocztą na adres IBDiM lub faxem: (22) 814 13 39.
REJESTRACJA ON-LINE

KOSZT UCZESTNICTWA Koszt udziału w Konferencji wynosi 300 zł netto (369 zł z VAT). W przypadku rezygnacji z uczestnictwa po wpłacie, opłata nie będzie zwracana.
Wstęp na targi AUTOSTRADA- POLSKA wymaga oddzielnej rejestracji na stronie www.targikielce.pl.
SPOSÓB PŁATNOŚCI Należność płatna przelewem do dnia 10 maja 2013 r. na konto Instytutu w banku PEKAO S.A. O/Warszawa nr 43 1240 6074 1111 0000 4998 4831 z dopiskiem "Kielce 2013 - nazwisko(a) uczestnika(ów)".
NOCLEGI Osobom zainteresowanym noclegami polecamy kontakt z organizatorem targów AUTOSTRADA-POLSKA - Targami Kielce, tel. (41) 365 12 10, 365 12 22, fax (41) 345 62 61, e-mail:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
.
SEKRETARIAT KONFERENCJI Dział Promocji IBDiM, ul. Instytutowa 1, 03-302 Warszawa tel. (22) 814 26 09, 814 26 14, fax (22) 814 13 39 e-mail:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
www.ibdim.edu.pl
SPONSORZY

PATRONI MEDIALNI

|
Informacje dodatkowe |
|
|
There are no translations available.
MIEJSCE KONFERENCJI Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska (ul. Marsa 56c), sala konferencyjna D Stanowisko recepcyjne przed salą czynne w dniu Konferencji od godz. 10.30.
Wstęp na salę konferencyjną wymaga zarejestrowania się na stronie targów INFRASTRUKTURA 2013: www.infrastruktura.info/rejestracja.
ZGŁOSZENIE UCZESTNICTWA Wypełniony formularz rejestracyjny oraz potwierdzenie dokonania wpłaty należy przesłać do dnia 16 października 2013r. pocztą na adres IBDiM lub faxem: (22) 814 13 39.
REJESTRACJA ON-LINE: www.ibdim.edu.pl
KOSZT UCZESTNICTWA Koszt udziału w Konferencji wynosi 150 zł + 23% VAT, tj. 184,50 zł brutto.
SPOSÓB PŁATNOŚCI Należność płatna przelewem do dnia 16października 2013r. na konto Instytutu: Bank PEKAO S.A. O/Warszawa, ul. Kłopotowskiego 15, 03-708 Warszawa nr 43 1240 6074 1111 0000 4998 4831 z dopiskiem "infrastruktura 2013"
W przypadku rezygnacji z uczestnictwa po wpłacie, opłata nie będzie zwracana.
SEKRETARIAT KONFERENCJI Dział Promocji IBDiM, ul. Instytutowa 1, 03-302 Warszawa tel. (22) 814 26 09, 814 26 14, fax (22) 814 13 39 e-mail:
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
www.ibdim.edu.pl |
|
|